Tekaistua vai todellista työkokemusta?

Myyntiboostin yksi isoimmista visioista on aina ollut luoda myyntityöhön uutta kulttuuria. Nyt jo useita vuosia hommia tehneenä voidaan todeta, että olemme tässä jollain tasolla onnistuneet.

Saamme viikoittain yhteydenottoja, ja kuulemme kentältä eri kanavien kautta, mm. nykyisiltä yhteistyökumppaneiltamme ja verkostoidemme kautta, että “meidän entiset myyjät” ovat hakeneet töitä, ja sanoneet olevansa meillä myyjien kärkikastia. Joka kerta heillä toistuu sama kaava, ovat olleet meidän parhaimpia myyjiä. 

Ei siinä, mielellämme aidosti suosittelemme jos meiltä hyvä myyjä päättää työpaikkaa vaihtaa, koska onhan se kaikkien etu. Mutta, valtaosa näistä osoittautuu lopulta siihen, että myyjä ei ole koskaan ollut meillä töissä, emmekä ole koskaan edes kuulleet hänen nimeään missään yhteydessä. 

Toinen toistuva ilmiö keksityn työkokemuksen sijaan, on pahasti vääristelty työkokemus. Haastattelemme viikottain uusia myyjiä, ja hakemuksia tulee paljon. Meillä jokainen myyjä valitaan ja ennen kaikkea koulutetaan huolella ja ammattitaidolla. Määrä ei koskaan korvaa laatua. Jotta voimme seistä arvojemme ja sanojemme takana, myynnin pitää olla laadukasta. Tämän varmistamme jo jokaisen myyjän Myyntiboosti uran alussa. Hyvänä esimerkkinä, myyjä väitti omaavansa myynnistä kokemusta jo useamman vuoden ajalta, ja omien sanojensa mukaan nimen omaan laadukkaasta myynnistä, mutta silti kahden päivän tulos on pelkästään asiakkaiden täysin tiedostaen tehty tarkoituksellinen harhaanjohtaminen. Näin ollen ei koulutusta jatketa pidemmälle ja myyntityö keskeytetään välittömästi. Ja nyt tämä myyjä väittää olleensa meidän parhaimpia myyjiä hakiessaan toimeksiantoja omalle firmalleen. 

Näistäkin tapauksista olemme siis useasti kuulleet myyjän väittäneen olleensa meidän parhaiden myyjien joukossa, käyttäen meitä siis suorastaan valehtelemalla referenssinä. 

Selvästi siis jotain on tehty vuosien aikana oikein, kun meitä halutaan käyttää ponnahduslautana uuteen työhön, keksityn ja myös pahasti väärennellyn työkokemuksen perusteella. 

Ala, ja toimintamallit eivät muutu hetkessä. Siksi meihin saa aina ottaa yhteyttä, mikäli joku meidän entinen myyjä hakee töitä käyttäen meitä CV:ssään. Soitellaan! 

-Saku & Aleksi, Myyntiboostin perustajat. 

 

Jaa postaus

Facebook
Twitter
LinkedIn

Lisää postauksia

Buukkaus on myynnin elinehto

Buukkaus, bookkaus, tapaamisten sopiminen tai miksikä ikinä sitä haluatkaan kutsua on myynnin elinehto. Yksikään myyntiprosessi ei ala jos asiakasta ei kontaktoida. Yhtäkään kauppaa ei viedä

Lue lisää >>

Millainen on hyvä ständimyyjä?

Millainen on hyvä ständimyyjä? Hyvän ständimyyjän määritelmää miettii moni ja osa painii kysymyksen kanssa voisinko minä pärjätä ständimyynnissä? Olisinko minä se ständimyyjä joka vakuuttaa asiakkaat

Lue lisää >>
B2B myynnin tiimi

Mitä myyntityö on?

Myyntityöt Suomessa, myyntityön palkkaus, avoimet myyntityöt jne. Myyntityöstä on monenlaisia kokemuksia ja huhuja, mutta fakta on kuitenkin se, että myyntihenkiselle henkilölle myynti on täydellinen työpaikka.

Lue lisää >>
b2b-myynti - yritysmyynti - b2b myyjä

B2B-myynti vai kuluttajamyynti?

Monet myyntityötä tekevä miettivät, että kumpi on järkevämpää b2b-myynti vai kuluttajamyynti. Kumpi on arvostettavampaa ja kummassa tienaa enemmän hilloa? Kummassa oppii myymään paremmin jne. Monella

Lue lisää >>
Avaa chat
Kysyttävää Myyntiboostista?
Myyntiboosti
Moi!
Voit Whatsapata meille mikäli sinua kiinnostaa uudet duunit tai myynnin ulkoistuspalvelut!